تسمه تایم دنده گرد‬‎

تسمه تایم دنده گرد‬‎

تسمه تایم دنده گرد‎

تاريخچه تسمه تايمينگ :

تسـمه تايمـينگ براي بار اول در سالا ۱۹۴۵ مورد اسـتفاده قرار گرفت ، در دهه ۱۹۵۰ بيل دوين يك پانـهارد مسابقه اي خاص با موتور تغيير يافته كه سرسيلندرهاي نورتون مكـس و يك تـسمه لاستيـكي دنـدانه دار ( تـسـمه تايمـينگ) كه بالـاي هر بادامـك هر سر سيـلندر يك نورتون قرار داشت ، ساخت . اين ماشيـن با اين تسمه تايمينگ كه خيلي خاص بود برنده جايزه قهـرماني بين المـللي SCCA سال ۱۹۵۶ آمريكا شد. از اوايل سال ۱۹۰۰ تسمه هاي تايمينگ صنعتي با فناوري و مواد خيلي پيشرفته طراحي و ساخته شده اند.

تسمه تایمینگ ماننـد زنجير و چرخ دنـده عمـل می کند و دنده های تسـمه تایمیـنگ درگـیری مناسـبی با شــیارهای چـرخ دنده ایـجاد می کنـد و در ماشـین آلات کاشـی و سـرامیک، چاپ و بسـته بنـدی ، نـفت و پتروشیمی، مواد غذایی و… به کار می رود. تسمه تایمنگ در خودرو ها و در صنایع اسـتفاده شایانی دارند.

تسمه تايـمينگ به نوعي تـسـمه مكانيكي و ضد لغـزش اطـلاق مي شود و ممـكن اسـت تـسمه تايـمينگ اينـگونه نيز تعـبير شود ، تسمه اي دندانه دا ( آجدار) و تسـمه قابل انعطـاف كه دنـدانه ها به نحـوي داخـل سطـوح آن شـكل گرفته اسـت. تـسمه تايميـنگ چرخـش و دَوَران مـيـل لنـگ را هـمزمام سـازي مي كنـد ،

به نحـوي كه سـوپاپ هاي موتـور درمدت زمان مـشخص و معـيني باز و بسـته مي شـوند و در طـي مكـش و بيـرون دهي سيلـندر ضـربه مي زننـد.

تسمه های دنده گرد مثل:
۳M , 5M , 8M , 14M

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *